۱۳۸۳ شهریور ۱۳, جمعه

دنياي قشنگ جديد

نوشته : نوئل هورنور


اكنون با گذشت چهار دهه از انقلاب جنسي، وقتي كه جامعه در برابر موضوعاتي مانند مسائل جنسي قرار مي‌گيرد، راه صحيح از ناصحيح را بازنمي‌شناسد و در اين موضوعات سردرگم است. ما نيازمند اين هستيم كه رفتار جنسي مناسب و صحيح را از رفتار جنسي نامناسب و غيرصحيح از منظر خدا بازشناسي كنيم. كتاب مقدس به ما مي‌آموزد كه بايد از رابطه‌ي جنسي پيش از ازداواج خودداري كنيم و در ازدواج نيز به تك همسري عمل نماييم. براساس كتب مقدس هر گونه رابطه‌ي جنسي خارج از بنيان خانواده غيراخلاقي و گناهكارانه است.
واضح است كه بسياري از ملت‌هاي مدرن از اين آرمان الهي دور افتاده‌اند. آمارهاي موجود نشان از آن دارد كه رفتارهاي زناكارانه از كنترل خارج شده است. گزارشي كه از سوي موسسه كنيسي منتشر شده است، نشان مي‌دهد كه 37 درصد از مردان آمريكايي در دوران ازدواج خويش از لحاظ جنسي به همسر خود وفادار نمي‌مانند و 29 درصد از زنان آمريكايي نيز در دوران ازدواج خود به همسرشان خيانت مي‌كنند.
زنا رفتاري است كه خانواده را از هم مي‌پاشد و از اين طريق قلب جامعه را تخريب مي‌كند كه اين امر آثار بسيار زيان‌باري براي كودكان دارد. ويليام كريك پاتريك به عنوان يك منتقد اجتماعي معتقد است كه «در طول قرن بيستم آمار طلاق 700 درصد رشد داشته است كه بيشتر آن در دهه‌هاي نهايي اين قرن رخ داده است». او همچنين معتقد است كه «اثر مخربي كه طلاق و جدايي والدين بر فرزند دارد از مرگ يكي از والدين بيشتر است». حيرت‌آور اين است كه از هر 5 كودك آمريكايي كه در سال 1986 به دنيا آمده‌اند سه نفر تا قبل از 18 سالگي شاهد طلاق و جدايي والدين خود خواهند بود.


رفتار جنسي در جوانان
پيشرفت‌ها صرفاً در ميان بزرگسالان رخ نداده است. سطح روابط جنسي پيش از ازدواج و حاملگي در ميان جوانان نيز پيشرفت‌هاي مخربي را درميان كشورهاي غربي شاهده بوده است. در پاسخ به اين سوال كه چه تعداد از جوانان آمريكايي زير 20 سال در روابط جنسي نامشروع شركت دارند، اكثر متخصصان اين زمينه به عددي بالاتر از 60 درصد اشاره مي‌كنند. در انگلستان براساس گزارش‌ها بيش از يك پنجم جوانان تا پيش از 16 سالگي سابقه‌ي روابط جنسي نامشروع را پيدا مي‌كنند. در آمارگيري ‌اي در سال 1996، 31 درصد از پاسخگويان مونث ابراز داشته‌اند كه پيش از آن كه به بلوغ برسند و از لحاظ جنسي آماده باشند، براي روابط جنسي تحت فشار قرار گرفته‌اند. (اينديپندنت، 16 سپتامبر 1996)


به طور قطع چنين آماري اثر فراواني بر ميزان حاملگي پيش از ازدواج دارد. در ايالات متحده، مطابق برآوردها هر ساله يازده درصد از دختران زير 20 سال ازدواج نكرده حامله مي‌شوند. به عبارت ديگر، در هر 64 ثانيه يك مادر جوان ازدواج نكرده يك فرزند به دنيا مي‌آورد.


ويليام جي. بنت، وزير پيشين آموزش ايالات متحده بيان مي‌دارد:  تولدهاي نامشروع در ايالات متحده
از سال 1960 تا 1990 چهار صد درصد افزايش يافته است.
مركز گزارش «نيوز اند ورد (اخبار و جهان) ايالات متحده» برآورد مي‌كند كه مطابق روندهاي موجود در ابتداي دهه‌ي اول قرن 21 از هر دو كودك آمريكايي يكي به طور نامشروع به دنيا مي‌آيد.


روندهاي مشكل‌ساز، آينده‌ي وحشتناك
از اين ميان 80 درصد اين مادران جوان گرفتار فقر مي‌شوند و زندگي آنها وابسته به پرداخت‌هاي رفاهي دولت مي‌گردد. اين مشكل براي ماليات‌پردازان آمريكايي 7 ميليارد دلار در سال هزينه دارد… در ايالات متحده هر روز 1300 كودك از اين مادران جوان متولد مي‌شوند و 1100 مورد ديگر سقط جنين صورت مي‌گيرد. در سال گذشته 3 ميليون جوان آمريكايي دچار بيماري‌هاي مقاربتي شده‌اند.
شيوع اين روابط جنسي نامشروع به ديگر ملت‌هاي غربي نيز سرايت كرده است. نيوزويك در شماره‌ي اروپايي خود در 20 ژانويه 1997 نوشت: «در سوئد بيش از نيمي از كودكان متولد شده، به پدر و مادراني تعلق دارند كه ازدواج نكرده‌اند. در فرانسه و انگليس اين آمار در حد يك سوم است». در نتيجه «چيزي شبيه به مراحل اوليه‌ي اين اتفاق در آمريكا، اكنون در انگليس در حال وقوع است: مشكل حاد موادمخدر، فقر و نااميدي به همراه مادراني جوان كه از دبيرستان اخراج مي‌شوند و هرگز شغلي به دست نخواهند آورد.
در يك آمارگيري اخير در انگليس، يافته‌ها نشان مي‌دهد كه: اولين آميزش جنسي اغلب برنامه‌ريزي نشده است و از قبل توقع آن نمي‌رود، از اين رو در برابر حاملگي و بيماري‌ها نيز حفاظت نشده خواهد بود. در گروه سني 16 الي 24 سال فقط 37 درصد آنها در هنگام آميزش از روش‌هاي پيشگيري از بيماري و حاملگي استفاده مي‌كنند». بدون شك اين رفتار جنسي كاملاً با آمار حاملگي و سقط جنين در ميان جوانان ارتباط دارد.

اين روندها حاكي از چيست؟ نه تنها نسل‌هاي جوان نيازمند بازسازي استانداردهاي اخلاقي در زمينه‌ي مسائل جنسي هستند، بلكه بذرهايي در ميان آنها كاشته شده است كه از خطرهاي بيشتر و مصائب بي‌شماري براي آينده خبر مي‌دهد.
يكي از مهم‌ترين نگراني‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي در ايالات متحده ظهور نسل‌هاي جديدي از جنايت‌كاران است. اين جنايت‌كاران جديد نوجواناني زير 20 سال هستند كه در خشونت و جنايت از جنايت‌كاران دهه‌هاي گذشته عبور كرده‌اند. آنها معمولاً خشونت‌هاي انفجاري به كار مي‌برند و نسبت به حيات انسان‌ها بي‌تفاوت هستند. جامعه‌شناسان معتقدند كه اين افراد معمولاً فرزندان طلاق هستند
آيا مي‌توان شكي داشت كه اين اباحي‌گري بر ابعاد مشكل خواهد افزود و به عبارت يكي از پيامبران عبري «آنان كه باد مي‌كارند، طوفان درو مي‌كنند». طوفان پرقدرت خشونت در حال حاضر مي‌رود تا جامعه‌ي مدرن را درهم بكوبد. وقتي بخش‌هاي بزرگي از جامعه، رفتاري غيرمسوولانه دارند، ساختار اجتماعي ضرورتاً با نتايجي خطرناك و گاه فاجعه‌آميز روبه‌رو خواهد بود.
بسياري از آمريكايي‌ها نگران آينده‌ي كشور خود هستند. در يك نظرخواهي كه از سوي نيوزويك صورت گرفته است، 76 درصد آمريكايي‌ها ابراز نظر كرده‌اند كه ايالات متحده از لحاظ اخلاقي و رواني در حال انحطاط است. اما آيا ايالات متحده در سطح ملي كاري براي متوقف كردن اين افول خواهد كرد؟


دستور خدا به همه‌ي مردم روشن است. او به همه‌ي انسان‌ها در همه جا دستور مي‌دهد كه توبه كنند. كلام خدا نشان مي‌دهد كه افول اخلاقي رفته رفته به نابودي ملي مي‌انجامد. آنها كه با كتاب مقدس آشنا هستند مي‌دانند كه كتاب مقدس وضعيت وخيمي را براي آنان كه بر رفتارهاي غيراخلاقي اصرار دارند، پيش‌بيني مي‌كند.
پيام پيامبران كتاب مقدس، شبيه به هشدارهاي منتقدين اجتماعي فعلي است: جوامعي كه زيرساخت‌هاي اخلاقي خود را رها مي‌كنند، در نهايت به زباله‌دان تاريخ خواهند پيوست. براي فهم اين معني كافي است كه نگاهي به فروپاشي ابرقدرت‌هايي چون يونان، آشور و بابل بياندازيم تا بفهميم كه استيلاء و تقدم ملت‌ها مي‌تواند در تاريخ مضمحل گردد.

پيامبران گذشته به پادشاهي‌ها اخطار كردند كه كشورهايي كه بدون توجه به خواست خدا به دنبال اهداف خود باشند، سقوط خواهند كرد. وسوسه‌ي ملي مسائل جنسي منجر به شهوت‌زدگي خودآگاهي اخلاقي خواهد شد و در نهايت به سقوط مي‌انجامد. ملت‌ها مانند خاك كوزه‌گري كه در دست كوزه‌گر است، در دست خدا هستند. خدا همه‌ي ملت‌هاي جهان را به توبه مي‌خواند تا همه‌ي گناهان آنها را كاملاً ببخشد و زمين آنها را به بهشت تبديل كند.

نوئل هورنور

سطحي نگر نباشيد
در واقع هدف من از جمع آوري اين آمار و مطالب نشان دادن اين مقصود كه غربي ها به دين و ارزش هاي ديني اهميت بسيار كمي مي دهند نيست ؛ مقصودم اين است كه ما بايد با آگاهي و تفكر، ارزشي را بپذيريم و سعي كنيم ارزش هاي ديني را با انتخابي آگاهانه وحتي المقدور با توجيه منطقي و عقلي در زندگي خود بكار بگيريم تا همانند غربي ها نگاهمان به دين سطحي نباشد و بمانند آنها كارمان به جايي نرسد كه با غرق شدن درزرق وبرق هاي مادي همه ارزش ها را زير پا بگذاريم و اصلا فراموش كنيم كه دين و اعتقاد به ارزش هاي ديني به چه دردمان مي خورد.
هزينه‌ها و آثار اين روندها كاملاً هشداردهنده است: هر ساله بيش از يك ميليون دختر جوان آمريكايي حامله مي‌شوند كه 75 درصد آنها خارج از ازدواج صورت مي‌گيرد .

هیچ نظری موجود نیست: